30 januari 2012

Måndagslistan och dagens löfte.

I dag vaknade jag något piggare än jag brukar på en måndagsmorgon så helgens ensamhet och vila har gjort verkan. Jag säger inte att jag är pigg för det vore att överdriva men jag är närvarande vilket är bra att vara tycker jag. Helgen gick snabbt förbi känns det som men oj vad jag njöt av att hinna med så många trevliga saker.

Söndagen tillbringade vi tillsammans. Kyrkan först och sen hemma. På eftermiddagen fick jag lite bakmani och bakade bröd och kakor. Det var väldigt trevligt att äta kvällsmacka när brödet var så där halvvarmt och helt nybakt. Mums!

I dag är det måndag och jag är glad för att:
  • jag har fått vila så mycket.
  • alla saker jag fått gjort som jag längtat efter länge.
  • min familj är så underbar.
  • mitt hem inte är ett bombnedslag.
  • fina Lisa tog med Stella till badhuset i fredags.
  • vi har en fin vecka framför oss att fylla med trevligheter.
Dagens löfte: Eftersom det är sol ute så måste vi bara ta oss ut på en promenad idag så det tänker jag se till att vi gör. Samtidigt kan jag göra det där besöket på apoteket som jag behöver få gjort. Två flugor på smällen så att säga. Och jag ska ringa de där två samtalen som jag behöver ringa men hela tiden glömmer bort.

Resultat: Så fantastiskt fint det var ute. Soligt men kallt. Vi kom iväg till apoteket och sen gjorde vi något som jag i stort sett aldrig gör: vi åkte spårvagn. Att åka kollektivt är en av de saker jag är rädd för. Jag får ångestattacker och mår inte alls bra men Noel har aldrig åkt spårvagn så jag kände att det var på tiden. Han var hur exalterad som helst. Förstås! Och jag överlevde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar