21 januari 2012

Skrotdag.

Idag har vi mest skrotat runt. Stella gick i pyjamas till en bra bit efter lunch och jag satt och skrev och pappan sov samtidigt som Ploppen sov sin lur. Under tiden vräkte snön ner. Tänk att vi fick en riktig vinterdag till slut. Självklart var vi tvungna att ta oss ut på promenad och lek i snön.

Mina sötingar på väg upp för trappan men på vägen
måste man prata lite med mamma som sitter
vid datorn.

Vacker, vacker vinterdag.


Stella sprang ut före oss andra och 
byggde en liten snögubbe i trädgården.


Och så var hon tvungen att ligga och känna på snön ordentligt.


Noel ville helst inte gå själv. Han tycker verkligen att det är
läskigt att bli blöt i ansiktet men han var ju tvungen att 
se Stellas bubbe.


Det här med snölandskap är verkligen fantastiskt vackert!


Vi kom in frusna och röda om kinderna. Barnen stod i fönstret
och tittade på när pappan skottade snö medan jag 
kokade varm choklad och gjorde goda smörgåsar.


Efter det goda fikat satte Stella och jag oss i soffan och tittade på "Kulla Gulla"-serien. Vi såg igenom första CDn. Det är ungefär det som har hänt idag. En skrotdag med andra ord. Underbart!


4 kommentarer:

  1. Vilken underbar skrotdag, bilden i trappan är så härlig.
    Så snön har vräkt ner, kände det som rofyllt till en början men sedan så önskade jag bara mig tillbaka till grön gräsmatta igen..

    Tack Dorran för din hälsning, den värmde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är ganska trevligt med lite vinter men visst är en grön gräsmatta mycket mycket bättre.

      Radera
  2. Låter som en riktigt härlig dag! Visst är det vackert ute nu när snön kommit! Hoppas nu den stannar en månad iaf. Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en mycket härlig dag. Snön gör en glad tycker jag men jag vet inte riktigt om jag vill att den ska ligga riktigt så länge:)

      Radera